Inici Fòrums Batxillerat Capítol 1. Objecte, concepte, modalitats, requisits d’accés, participants i formalització de les pràctiques

  • Autor
    Entrades
  • bernat
    Gestor de comptes
    Nombre de missatges: 2
    #1225 |
  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,
    Us donem la benvinguda a l’espai del Projecte Fem una llei.
    Des d’aquí moderarem el debat entre vosaltres perquè arribeu a acords.
    Estem segurs que gaudireu d’aquesta experiència, que serà molt profitosa per a tots!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bon dia a tothom!
    Esteu preparant les vostres esmenes al capítol 1 del projecte de llei?
    Recordeu que teniu temps fins aquest dijous-divendres per a presentar-les!
    Tan aviat com les rebem totes, o si algun grup no en vol presentar cap que ho digui, les votarem i passarem la setmana que ve al capítol 2!
    Endavant!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bona tarda a tothom!
    Encara no hem rebut cap esmena al capítol 1 d’aquest projecte de llei per part de cap centre!
    Teniu el dia de demà per a presentar-les.
    Si no en presenteu cap, entenem que ja trobeu bé el text d’aquest capítol del projecte de llei.
    Vinga, animeu-vos i fins demà!

  • IES Can Puig de Sant Pere de RibesIES Can Puig de Sant Pere de Ribes
    Participant
    Nombre de missatges: 6

    ESMENES CAPÍTOL 1
    Rectificacions:
    De l’article 1.2., canviaríem la paraula mixtos per la de concertats.
    De l’article 2.2., supressió de la paraula nacionals.
    Supressió dels següents paràgrafs:
    3.3. Són pràctiques extracurriculars les que els estudiants poden fer amb caràcter voluntari en el transcurs dels estudis i que no formen part del pla d’estudis corresponent.
    Fonament: Caldria suprimir-lo perquè els estudiants no poden estar fent practiques indefinidament, haurien de marcar-se unes hores limitades. Ja existeix un contracte en pràctiques (410).
    4.1. -En cas de pràctiques curriculars, estar matriculats a l’assignatura vinculada, segons el pla d’estudis de què es tracti.
    Fonament: Entenem que per assignatura vinculada feu referencia al mòdul de FCT. És sobradament conegut per part del professorat que un alumne no pot cursar una matèria a la qual no està matriculat.

    • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
      Participant
      Nombre de missatges: 29

      Hola a tothom,

      Des de l’institut de Sentmenat creiem que hi ha altres punts a corregir abans que canviar paraules concretes. Trobem la definició i per tant la diferenciació entre pràctiques extracurriculars i curriculars necessària.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,
    Com ja us vàrem dir ahir, teniu el dia d’avui per presentar les vostres esmenes, aquells que no ho heu fet encara.
    Dimarts vinent, atès que dilluns és festiu, us penjarem un document perquè pugueu votar totes les esmenes i així aneu elaborant el DICTAMEN, que es debatrà i votarà el dia de la sessió plenària.
    Que passeu un molt bon cap de setmana llarg!
    Fins dimarts!

  • Institut Santa Coloma de FarnersInstitut Santa Coloma de Farners
    Participant
    Nombre de missatges: 6

    Hola bona tarda.

    Referència: Participant IES Can Puig de Sant Pere de Ribes

    Rectificacions:

    De l’article 1.2., canviaríem la paraula mixtos per la de concertats.
    De l’article 2.2., supressió de la paraula nacionals

    Estem d’acord amb la supressió de la paraula mixtos.
    La paraula nacionals ho cabarem de debatre entre el grup.
    La definició de les pràctiques extracurriculars i curriculars, és correcta, no creim que s’hagi de supressió.
    Tot i així, hi ha la possibilitat de modificar-les.
    Gràcies per la participación.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Benvolguts,

      Ens falta el vostre resultat de les votacions de les esmenes d’aquest Capítol.
      Quan el tingueu, pengeu-lo, si us plau!
      Moltes gràcies!

  • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
    Participant
    Nombre de missatges: 29

    Hola a tothom,

    Des de l’institut de Sentmenat presentem les següents esmenes al capítol 1:

    Article 1: Nosaltres creiem que s’hauria de replantejar l’objectiu de la llei per tal de representar de forma més global a tots els cursos de formació professional, des del punt de vista que no tots els cursos estan sota les mateixes condicions. No tots els mòduls donen tant de pes a la part pràctica per tant, han de presentar variacions respecte els altres cursos.
    Creiem que és necessari retirar d’aquesta llei a tots els centres privats, de tal manera que només es beneficiïn aquells centres que siguin públics i que per tant, respectin la igualtat d’oportunitats, la llibertat de creences i no discriminin per poder adquisitiu. Entenem que els centres privats tenen relacions ja establertes amb altres empreses i que en aquesta llei no s’ha d’incloure als centres privats.

    A diferència de l’institut Can Puig de Sant Pere de Ribes, creiem que sí que és necessària l’article 3 que diferencia les pràctiques extracurriculars de les curriculars i ens defineix cada una d’aquestes. És important tenir les mateixes definicions a l’hora de redactar una llei. També convé conèixer els diferents tipus de pràctiques si després hi ha una diferència a la llei entre aquests dos tipus de pràctiques.

    Article 4: Creiem que s’ha de revisar i aprofundir en les limitacions de relacions familiars amb membres de l’empresa. Cal especificar encara més totes aquelles persones que tot i no ser de la directiva, puguin influir en la contractació d’un familiar per a fer les pràctiques, com per exemple membres de les relacions públiques o humanes, o en altres departaments o càrrecs que puguin influir en els directius o en el procés d’escollir els alumnes per les pràctiques.

    Tampoc específica que es fa quan ja s’ha verificat que l’alumne no tingui familiars propers. S’ha de posar que en cas de tenir-ne se li denegaran les pràctiques en aquella empresa determinada per part del centre i que sinó tindrà ple dret a fer-les.

    Article 5: Creiem que si l’assignació és per notes, no hi ha lloc a possibles irregularitats en el procés d’elecció. De totes maneres ens sembla bé que hi hagi mesures per poder combatre les irregularitats. També cal especificar les relacions amb professor/es que puguin influir en el procés d’escollir alumnes per las pràctiques.

    Article 6: Creiem que com a requisit indispensable per a realitzar les pràctiques, cal no tenir antecedents penals, protegint així a la empresa de possibles problemes futurs.

    Creiem que l’article 6.3 ja inclou moltes dades que són presents al contracte de pràctiques que fa l’empresa, per tant, no són necessaris. L’últim punt: “Especificació que la realització de pràctiques…” Nosaltres creiem que el fet d’estar fent pràctiques és una relació laboral doncs, hauria de ser eliminat.

    Moltes gràcies.

  • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
    Participant
    Nombre de missatges: 29

    Hola a tothom,

    Des de l’institut de Sentmenat creiem que l’article té carències d’àmbit general. No es determina cap article per la formació dual, no concreta en l’àmbit de la cotització a la Seguretat Socials ni en les pràctiques amb salari. No té consideració cap als col·lectius més necessitats, sense permetre pràctiques a aquelles persones amb risc d’exclusió social si no tenen les millors notes, en canvi, la legislació vigent si que fa referència en el decret 284/2011 article 53 i la Resolució ENS/1204/2012. En cap moment sol·licita l’autorització del pare o la mare o dels tutors/es legals.

    Creiem que s’ha de regular i per tant, especificar encara més sobre els horaris, la variació d’aspectes del conveni segons cada cas personal.
    Trobem carències a l’hora de formar a l’alumne per l’entrada a l’empresa o el control de les principals incidències durant les pràctiques.
    Creiem que també és necessari realitzar un esquema bàsic amb tots els ítems que seran avaluats i com ho seran o en cas de ser propi de cada empresa-tutor especificar-ho.

    Actualment hi ha diferents tipus de pràctiques, de voluntariat, de contracte laboral o de beca formativa, al projecte de llei no s’especifica cap diferència entre cada tipus ni tampoc s’especifica si no hi ha cap diferencia.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Benvolguts,

      Si voleu que es puguin votar aquests temes que exposeu aquí, heu de concretar més com els voleu incorporar a la llei, si en forma de nous articles, de nous punts, etc. i fer un redactat en positiu, en afirmatiu, perquè si s’aproven aquestes esmenes siguin normes que s’hagin de complir.
      Si ho poseu en condicional no pot ser una llei.
      Si ho desitgeu i voleu afegir nous articles a la llei, ens ho feu saber i els votem la setmana vinent.
      Una abraçada i molt bon cap de setmana!

  • IES Can Puig de Sant Pere de RibesIES Can Puig de Sant Pere de Ribes
    Participant
    Nombre de missatges: 6

    Des de l’Institut Can Puig volem matitzar la nostra esmena a l’article relacionat amb les pràctiques extracurriculars.

    Pensem que no hi ha d’haver pràctiques extracurriculars ja que proporcionen mà d’obra a baix cost a les empreses. Actualment existeix el mòdul de pràctiques a l’empresa (FCT) amb l’objectiu que l’alumnat obtingui un bagatge en la realització d’un ofici i la resta de responsabilitats inherents. En tot cas, sempre es poden ampliar les hores assignades a aquest mòdul normativament i no deixar-ho a la lliure disposició d’alumnat i empreses.

    Tanmateix, també existeixen els contractes en pràctiques, per tant, si sumem les hores dedicades a les FCT, les hores extracurriculars (que segons aquest projecte no es troben limitades) i els contractes en practiques, al final, sumarien massa hores per a fer pràctiques.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,

    Desitgem que hàgiu gaudit d’aquest cap de setmana llarg i ara ja ens posem a treballar amb el vostre projecte de llei i les vostres esmenes.
    Falten les esmenes de dos centres, amb els quals ara ens posarem en contacte per a saber si tenen esmenes per a presentar o han tingut algun problema per a escriure-les o si, senzillament ho troben tot bé i no en presenten cap.
    Tan aviat com sàpiguem això que serà al més tardar, demà al matí, us proporcionarem un document perquè pugueu votar les esmenes presentades.
    Us felicitem per la vostra feina i seguim en contacte!
    Ja hem vist que heu entès molt bé el joc parlamentari i us heu posat de ple en el paper de diputats d’una comissió i ja esteu acceptant esmenes dels altres grups, al mateix temps que argumenteu les vostres discrepàncies.
    Felicitats de nou!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,

    M’acaben de dir que demà tindreu les esmenes dels altres centres-grups parlamentaris!
    Així doncs, demà ja les podreu debatre i votar!
    Aneu avançant amb la lectura del Capítol 2.
    Una abraçada!

    • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
      Participant
      Nombre de missatges: 29

      Moltes gràcies

      Ens agradaria saber si es possible conèixer, quant temps tindrem quan anem al Parlament i quantes intervencions tindrem per poder organitzar el discrus.

      Cordialment, INS Sentmenat.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Benvolguts,

      Encara no s’ha acordat el guió definitiu del Ple del dia 16 de juny, però tan aviat com el tinguem us ho farem saber.
      Una abraçada.

  • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
    Participant
    Nombre de missatges: 29

    Des de l’institut de Sentmenat creiem que la suposició que les pràctiques extracurriculars suposen una oportunitat de mà d’obra gratuïta per les empreses és totalment incorrecte. Per començar segons aquesta idea, les pràctiques curriculars també suposen una mà d’obra gratuïta.

    – Creieu que un alumne de formació professional produeix benefici a l’empresa?

    Nosaltres creiem que un alumne que està amb pràctiques no suposa un gran benefici a l’empresa ja que produeix molt menys que un treballador normal, tampoc està subjectat al mateix contracte ni temps ni condicions. En segon lloc, per l’alumne de formació professional és necessari realitzar pràctiques i contra més part pràctica millor. A l’alumne se li beneficia amb coneixement, experiència laboral i el posterior reconeixement, així que no es de forma gratuïta. A un alumne amb pràctiques no se’l pot beneficiar amb el sou d’un treballador perquè per començar ja se li beneficia amb coneixement i produeix molt menys que un treballador normal.

    Les pràctiques extracurriculars suposen una gran oportunitat i pràctica a les Universitats i els cursos de formació professional. Tot i ser pràctiques extracurriculars i està fora del pla d’estudis,poden ser reconegudes pel Suplement Europeu al Títol [EuroPass](pràctiques universitàries també incloses) conforme determini la normativa vigent, cosa que permet realitzar les pràctiques de manera voluntària i permet les pràctiques al estranger, amb el model de conveni internacional europeu.

    Cal recalcar que a la vostra primera esmena no es concretava correctament la vostra posició, no era una eliminació del projecte de llei sinó l’eliminació de les pràctiques extracurriculars en general.

    Si que estem d’acord en que cal limitar les hores però, hi ha diferents tipus de pràctiques, per tant, s’han de definir per cada tipus de pràctica i mòdul unes hores mínimes, però en cap cas eliminar les pràctiques extracurriculars.

    Moltes gràcies.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,
    Atès que avui no han pogut presentar les esmenes els dos centres que falten, demà quan les tinguem les debatrem i votarem.
    Fins demà!

  • Institut Severo Ochoa d’Esplugues de LlobregatInstitut Severo Ochoa d’Esplugues de Llobregat
    Participant
    Nombre de missatges: 8

    Bon dia,

    Des de l’institut Severo Ochoa proposem les següents esmenes:

    – Esmena d’addició:
    * Art. 1, apartat 1.1, final, després de “remuneració”, escriure “remuneració obligatòria en les pràctiques curriculars i optativa en les extracurriculars.”

    – Esmenes de supressió:
    * Art. 2, apartat 2.2, final, suprimir “o nacionals”.
    * Art. 6, apartat 6.3, punt 10, final, després d'”ajuts a l’estudi”, suprimir “si escau”.

    Moltes gràcies!

  • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
    Participant
    Nombre de missatges: 29

    Des de l’Institut de Sentmenat, considerem que hi ha esmenes més importants que retocar paraules. Ens agradaria que reviseu la proposta de llei i les nostres esmenes.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies!
      Ho tindrem en compte.
      Fins demà!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,
    L’Institut XXV Olímpiada no presenta cap esmena a aquest Capítol. Així doncs ja les tenim totes i demà penjarem les esmenes ordenades perquè les pugue debatre i votar.
    Fins demà!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts, a continuació, i perquè puguem començar a elaborar el dictamen d’aquest Projecte de llei, us detallem la relació de les esmenes presentades al Capítol 1 per cadascun dels centres-grups parlamentaris, ordenades numèricament.
    Si voleu, podeu arribar a ACORDS entre vosaltres i elaborar una ESMENA TRANSACCIONAL que reculli dues o més esmenes que hàgiu presentat.

    Indiqueu quin és el vostre vot a cadascuna de les esmenes:

    NO
    ABSTENCIÓ

    LES ESMENES QUEDARAN APROVADES PER MAJORIA SIMPLE: més vots positius que negatius, sense comptar-hi les abstencions.

    ESMENES PRESENTADES AL CAPÍTOL 1 ORDENADES NUMÈRICAMENT (DE LA NÚM. 1 A LA NÚM. 13)

    GRUP PARLAMENTARI DE L’INSTITUT CAN PUIG DE SANT PERE DE RIBES

    Esmena núm. 1
    GP Institut Can Puig
    De modificació del punt 2 de l’article 1

    Canviar la paraula “mixtos” per “concertats”.

    Esmena núm. 2
    GP Institut Can Puig
    De supressió d’una paraula del punt 2 de l’article 2

    Al punt 2.2. eliminar la paraula “nacionals”.

    Esmena núm. 3
    GP Institut Can Puig
    De supressió del punt 3.3. de l’article 3
    Supressió dels següent paràgraf:
    “3.3. Són pràctiques extra-curriculars les que els estudiants poden fer amb caràcter voluntari en el transcurs dels estudis i que no formen part del pla d’estudis corresponent.”
    (Fonament: Caldria suprimir-lo perquè els estudiants no poden estar fent practiques indefinidament, haurien de marcar-se unes hores limitades. Ja existeix un contracte en pràctiques (410).
    Pensem que no hi ha d’haver pràctiques extra-curriculars ja que proporcionen mà d’obra a baix cost a les empreses. Actualment existeix el mòdul de pràctiques a l’empresa (FCT) amb l’objectiu que l’alumnat obtingui un bagatge en la realització d’un ofici i la resta de responsabilitats inherents. En tot cas, sempre es poden ampliar les hores assignades a aquest mòdul normativament i no deixar-ho a la lliure disposició d’alumnat i empreses.
    Tanmateix, també existeixen els contractes en pràctiques, per tant, si sumem les hores dedicades a les FCT, les hores extra-curriculars (que segons aquest projecte no es troben limitades) i els contractes en practiques, al final, sumarien massa hores per a fer pràctiques.)

    Esmena núm. 4
    GP Institut Can Puig
    De supressió d’una frase del punt 4.1 de l’article 4

    Supressió de la següent frase del punt 4.1.:
    “ -En cas de pràctiques curriculars, estar matriculats a l’assignatura vinculada, segons el pla d’estudis de què es tracti.”
    (Fonament: Entenem que per assignatura vinculada es fa referència al mòdul de FCT. És sobradament conegut per part del professorat que un alumne no pot cursar una matèria a la qual no està matriculat.)

    GRUP PARLAMENTARI DE L’INSTITUT DE SENTMENAT

    Esmena núm. 5
    GP Institut de Sentmenat
    D’addició d’una frase al punt 1.1. de l’article 1

    Afegir al punt 1.1.:
    Després de “… remuneració”: “Aquesta llei s’aplica de forma global a tots els cursos de formació professional”.
    (Motivació: Nosaltres creiem que s’hauria de replantejar l’objectiu de la llei per tal de representar de forma més global a tots els cursos de formació professional, des del punt de vista que no tots els cursos estan sota les mateixes condicions. No tots els mòduls donen tant de pes a la part pràctica per tant, han de presentar variacions respecte els altres cursos.)

    Esmena núm. 6
    GP Institut de Sentmenat
    De modificació del punt 1.2. de l’article 1

    Eliminar les paraules “privats o mixtos” del punt 1.2.

    (Motivació: Creiem que és necessari retirar d’aquesta llei a tots els centres privats, de tal manera que només es beneficiïn aquells centres que siguin públics i que per tant, respectin la igualtat d’oportunitats, la llibertat de creences i no discriminin per poder adquisitiu. Entenem que els centres privats tenen relacions ja establertes amb altres empreses i que en aquesta llei no s’ha d’incloure als centres privats.)

    Esmena núm. 7
    GP Institut de Sentmenat
    D’addició d’un nou punt 4.3 a l’article 4
    “4.3. S’ha de revisar i aprofundir en les limitacions de relacions familiars amb membres de l’empresa. Cal especificar encara més totes aquelles persones que, tot i no ser de la directiva, puguin influir en la contractació d’un familiar per a fer les pràctiques, com per exemple membres de les relacions públiques o humanes, o en altres departaments o càrrecs que puguin influir en els directius o en el procés d’escollir els alumnes per les pràctiques. Quan ja s’ha verificat que l’alumne no tingui familiars propers, tindrà ple dret a fer-les. En cas de tenir-ne se li denegaran les pràctiques en aquella empresa determinada per part del centre.”

    Esmena núm. 8
    GP Institut de Sentmenat
    D’addició d’un paràgraf a l’article 5
    Afegir a l’article 5:
    Després de “… de les pràctiques”:
    “Hi ha d’haver mesures per poder combatre les irregularitats. Cal especificar les relacions amb professor/es que puguin influir en el procés d’escollir alumnes per a les pràctiques.”
    (Fonament: Creiem que si l’assignació és per notes, no hi ha lloc a possibles irregularitats en el procés d’elecció.)

    Esmena núm. 9
    GP Institut de Sentmenat
    D’addició del punt 6.4 a l’article 6

    “6.4. Com a requisit indispensable per a realitzar les pràctiques, cal no tenir antecedents penals.”
    (Fonament: Així es protegeix l’ empresa de possibles problemes futurs.)

    Esmena núm. 10
    GP Institut de Sentmenat
    De supressió de l’última frase del punt 6.3
    Se suprimeix la frase:
    “Especificació que la realització de pràctiques… entre l’entitat i l’estudiant”
    (Fonament: Creiem que l’article 6.3 ja inclou moltes dades que són presents al contracte de pràctiques que fa l’empresa, per tant, no són necessàries. Nosaltres creiem que el fet d’estar fent pràctiques és una relació laboral, així doncs aquest punt hauria de ser eliminat.)

    GRUP PARLAMENTARI DE L’INSTITUT SEVERO OCHOA D’ESPLUGUES DE LLOBREGAT

    Esmena núm. 11
    GP Institut Severo Ochoa
    D’addició al punt 1.1. de l’article 1

    Art. 1, apartat 1.1, final, després de “remuneració”, escriure “remuneració obligatòria en les pràctiques curriculars i optativa en les extra-curriculars.”

    Esmena núm. 12
    GP Institut Severo Ochoa
    De supressió d’una paraula del punt 2 de l’article 2

    Art. 2, apartat 2.2, final, suprimir “o nacionals”.

    Esmena núm. 13
    GP Institut Severo Ochoa
    De supressió d’una paraula del punt 10 de l’apartat 3 de l’article 6

    Art. 6, apartat 6.3, punt 10, final, després d’ ”ajuts a l’estudi”, suprimir “si escau”.

    ATENCIÓ!
    Temes importants que heu de tenir en compte:

    1. Les esmenes núm. 2 i núm. 12 presentades per dos grups parlamentaris diferents tenen el mateix contingut. Per tant les podeu votar al mateix temps.

    2. A través del web del Projecte Fem una llei, alguns de vosaltres ja us heu pronunciat a propòsit de quin serà el vostre vot pel que fa a algunes esmenes, com ha estat el cas del GP Institut de Sentmenat amb les esmenes 3 i 4 o el GP Institut Santa Coloma de Farners amb les esmenes 1, 2, 3 i 4.

    ARA HEU DE VOTAR LES ESMENES D’ACORD AMB ELS VOSTRES ARGUMENTS!

    • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
      Participant
      Nombre de missatges: 29

      Cal recalcar que a la nostra esmena número 6 de la llista, no només volem eliminar la paraula sinó que volem eliminar que aquesta llei reguli les pràctiques de les escoles privades.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Benvolguts,

      En eliminar les paraules “privats o mixtos” que fan referència als estudiants, s’entén que el projecte de llei solament s’aplicarà a les escoles púlbiques, però perquè quedi més clar podeu afegir una esmena d’addició que ho especifiqui : “Aquesta llei regula exclusivament les pràctiques a les escoles públiques”, per exemple…
      Ja direu si voleu que afegim aquesta esmena.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Veureu que en alguns casos, en les esmenes que heu presentat hem posat els temps verbals en present i en afirmatiu, atès que si ha de ser una llei no es poden utilitzar condicionals, subjunctius, etc.

    Bé, moltes felicitats per la vostra extraordinària tasca i que tingueu un molt bon cap de setmana!
    Fins dilluns que podreu votar les esmenes i ja començarem amb el Capítol 2.

    Qualsevol dubte que tingueu ens el feu saber!
    Una abraçada!

    • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
      Participant
      Nombre de missatges: 29

      Bon dia,

      Fins quan tenim per poder votar les esmenes?

      Moltes gràcies.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Si les podeu votar aquest dilluns, aniria perfecte pk podríem elaborar el document del dictamen, si no podeu intenteu fer-ho al més aviat possible pk ja ens hem de posar amb el Capítol 2. Fins demà!

  • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
    Participant
    Nombre de missatges: 29

    Presentem els nostres vots a les esmenes:

    Esmena núm. 1

    Esmena núm. 2

    Esmena núm. 3 No

    Esmena núm. 4 No

    Esmena núm. 5

    Esmena núm. 6

    Esmena núm. 7

    Esmena núm. 8

    Esmena núm. 9

    Esmena núm. 10

    Esmena núm. 11 No

    Esmena núm. 12

    Esmena núm. 13

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,
    Després del cap de setmana ja ens tornem a posar amb el Projecte de llei.
    Tan aviat com tinguem el resultat de les votacions de les esmenes dels centres que falten, redactarem com ha quedat aquest Capítol 1 (Dictamen).
    Ja sabeu que podeu començar amb el Capítol 2.
    Tot i que anem una mica endarrerits d’acord amb el calendari previst perquè van haver-hi uns problemes informàtics i la setmana passada va ser més curteta, atès que hem destinat les dues últimes setmanes del treball en línia del Projecte de llei a l’Exposició de motius/Preàmbul, aquesta part, que encara no tenim però que tindrem en breu, sempre és més senzilla pel que fa al debat, atès que no és vinculant (no obliga, és una explicació de la llei).
    Endavant!
    Una abraçada.

  • IES Can Puig de Sant Pere de RibesIES Can Puig de Sant Pere de Ribes
    Participant
    Nombre de missatges: 6

    Els vots dels alumnes de Sant Pere de Ribes, són:
    Esmena núm. 1 Sí
    Esmena núm. 2 Sí
    Esmena núm. 3 Si
    Esmena núm. 4 Si
    Esmena núm. 5 No
    Esmena núm. 6 No
    Esmena núm. 7 Si
    Esmena núm. 8 No
    Esmena núm. 9 No
    Esmena núm. 10 No
    Esmena núm. 11 No
    Esmena núm. 12 Si
    Esmena núm. 13 Sí

    • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
      Participant
      Nombre de missatges: 29

      Ens agradaria saber per què heu votat No a les nostres esmenes.

      Donaríeu unes pràctiques a un alumne que te antecedents penals i que per tant, pot causar problemes a la empresa? Com robatori, disturbis o vandalisme?

    • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
      Participant
      Nombre de missatges: 29

      Heu votat no a la esmena núm. 5 que busca centralitzar la llei i no anar només dirigida als mòduls més mecànics. No us importen els altres mòduls?

      També heu votat no a la esmena núm. 6 que pretén excluir als centres privats ja que tenen convenis propis amb altres empreses. Nosaltres creiem que centres educatius que no estan regulats per la Generalitat, que vulneren les llibertats d’expressió, de religió i coneixement no poden estar sotmeses sota els privilegis d’aquesta llei.

      A l’esmena 8, que regula els vincles amb els professors que escullen els alumnes per les pràctiques, heu votat en contra, us dóna igual que un alumne passi per davant d’altres perquè té qualsevol relació amb el professor/a?

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Benvolguts,

      Heu de votar tots els grups parlamentaris les esmenes presentades, i com us vàrem dir, s’aproven les que obtenen la majoria simple dels vots (més vots a favor que en contra, sense tenir en compte les abstencions).
      Tal com passa en la realitat parlamentària, cada grup parlamentari es correspon amb un partit o coalició que té un programa específic i diferents maneres de pensar, per això es fan les votacions, perquè les lleis que s’aproven al Parlament de Catalunya comptin amb el recolzament de la majoria de diputats i per tant de la ciutadania que representen.
      Sempre hi haurà algú que no pensarà igual que nosaltres…
      Esperem les votacions dels altres Grups parlamentaris!
      Una abraçada.

    • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
      Participant
      Nombre de missatges: 29

      Teniu una gran predisposició a canviar paraules per sinònims, però la llei acumula moltes carències com per votar a la lleugera.

    • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
      Participant
      Nombre de missatges: 29

      Sobre la esmena 3:

      Des de l’institut de Sentmenat creiem que la suposició que les pràctiques extracurriculars suposen una oportunitat de mà d’obra gratuïta per les empreses és totalment incorrecte. Per començar segons aquesta idea, les pràctiques curriculars també suposen una mà d’obra gratuïta.

      – Creieu que un alumne de formació professional produeix benefici a l’empresa?

      Nosaltres creiem que un alumne que està amb pràctiques no suposa un gran benefici a l’empresa ja que produeix molt menys que un treballador normal, tampoc està subjectat al mateix contracte ni temps ni condicions. En segon lloc, per l’alumne de formació professional és necessari realitzar pràctiques i contra més part pràctica millor. A l’alumne se li beneficia amb coneixement, experiència laboral i el posterior reconeixement, així que no es de forma gratuïta. A un alumne amb pràctiques no se’l pot beneficiar amb el sou d’un treballador perquè per començar ja se li beneficia amb coneixement i produeix molt menys que un treballador normal.

      Les pràctiques extracurriculars suposen una gran oportunitat i pràctica a les Universitats i els cursos de formació professional. Tot i ser pràctiques extracurriculars i està fora del pla d’estudis,poden ser reconegudes pel Suplement Europeu al Títol [EuroPass](pràctiques universitàries també incloses) conforme determini la normativa vigent, cosa que permet realitzar les pràctiques de manera voluntària i permet les pràctiques al estranger, amb el model de conveni internacional europeu.

      Cal recalcar que a la vostra primera esmena no es concretava correctament la vostra posició, no era una eliminació del projecte de llei sinó l’eliminació de les pràctiques extracurriculars en general.

      Si que estem d’acord en que cal limitar les hores però, hi ha diferents tipus de pràctiques, per tant, s’han de definir per cada tipus de pràctica i mòdul unes hores mínimes, però en cap cas eliminar les pràctiques extracurriculars.

      Una dada i quatre preguntes:
      Durant el 2013 i 2014 las contractacions a titulats de formació professional va pujar un 14%, fet que va portar a superar a les contractacions universitàries. Principalment contractes indefinits.
      Continueu creient que es dolent que els alumnes puguin optar a les pràctiques extracurrículars i per tant, entrar amb contacte amb les empreses, formar-se millor i poder tenir la oportunitat de signar un contracte laboral després de les pràctiques?
      Recordeu que no tots els centres tenen les mateixes pràctiques curriculars…
      El vostre principal argument ha sigut “que son mà d’obra barata” (com si un alumne en pràctiques produís grans beneficis), ho continueu creient? Negareu la oportunitat de treball estable, experiència i títols per no donar “una mà d’obra barata”?

      Un centre de formació professional d’alta muntanya no té les mateixes pràctiques curriculars que un centre de Barcelona, en canvi, tots dos centres poden optar a les pràctiques extracurrículars, fet que permet ampliar les pràctiques i també la igualtat de centres a l’hora de fer pràctiques.

      Tinguem una base global de la situació i de les conseqüències de les modificacions, per molt que vulgueu la igualtat.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,

    Falteu dos centres perquè doneu el resultat de les votacions de les esmenes!
    Quan o tingueu ja podrem elaborar el dictamen del Capítol 1!
    Endavant!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    URGENT!!!
    Necessitem que els centres que no ho han fet, pengin el resultat de les votacions de les esmenes!
    Vinga, no trigueu que anem una mica endarrerits!
    Fins demà!
    Una abraçada.

  • IES Can Puig de Sant Pere de RibesIES Can Puig de Sant Pere de Ribes
    Participant
    Nombre de missatges: 6

    Bon dia a tothom,

    Referent al tema de la prohibició de fer pràctiques a una persona amb antecedents.

    Volem explicar-vos perquè estem convençuts que un alumne amb antecedents penals té dret a fer la Formació en Centres de Treball:

    El Sistema espanyol (i nosaltres també) creu en la reinserció i no planteja la presó com un càstig. A més, un cop finalitzada la pena imposada, la persona ja ha complert. La Constitució espanyola estableix la no discriminació i, evidentment, això ho és.

    Les persones amb antecedents penals mai es podrien treure un títol acadèmic perquè aquesta llei si s’afegís aquest punt, els hi prohibiria fer un dels mòduls del cicle. I si no es tenen tots els mòduls aprovats, no es pot obtenir la titulació.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bon dia a tothom!

    Molt interessant el debat que ha sorgit entre el Grup parlamentari de l’Institut de Sentmenat i el Grup parlamentari de l’Institut Can Puig!
    Felicitats!
    D’això es tracta: que cadascú pugui exposar el seu punt de vista lliurement i argumentar la seva postura davant d’un projecte de llei.
    Com ja us vàrem comentar ahir, tothom pot pensar diferent i defensar llurs punts de vista perquè estem en una democràcia. Després, evidentment, es pot arribar a un acord entre els dos punts de vista, el que seria una ESMENA TRANSACCIONAL, cedint ambdós Grups parlamentaris en alguns aspectes, o senzillament defensar cadascun de vosaltres les vostres esmenes i sotmetre-les a votació: S’APROVARAN LES ESMENES QUE TINGUIN LA MAJORIA SIMPLE DELS VOTS: MÉS VOTS A FAVOR QUE EN CONTRA.
    No oblideu que, en el vostre paper de diputats dins de la comissió en la qual esteu debatent aquest projecte de llei, esteu fent EXACTAMENT EL MATEIX que fan els diputats de debò: debatre els projectes de llei i cadascun exposa les seves idees. Si no es posen d’acord, doncs es voten les esmenes i s’aproven les que tenen la majoria dels vots.
    Seguiu en aquesta línia!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    A veure si els que falteu per a presentar les esmenes, ho podeu fer avui…!
    Una abraçada!

  • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
    Participant
    Nombre de missatges: 29

    Des de l’institut de Sentmenat, creiem que les pràctiques s’han de dividir en dues seccions que aquesta llei no fa referència:

    La inserció social i la part pràctica complementària d’un curs de formació professional.
    Ens sembla molt interessant que no vulgueu discriminar per antecedents però, que si que ho feu per nota. Permetre a alumnes que tenen antecedents penals, que poden causar un problema a la entitat col·laboradora és un risc.
    Una persona amb delictes previs (no té perquè haver complit cap condemna) situada en una empresa pot causar problemes, cosa que pot fer que aquesta es desvinculi de las pràctiques de formació professional.
    Creiem que s’ha de garantir la seguretat de la empresa i dels seus treballadors davant els possibles conflictes que poden haver, també es podria regular el bon comportament amb un clàusula que permetés denegar les pràctiques a aquelles persones que en un moment determinat durant les pràctiques dugin a terme accions perilloses.
    Entenem que totes aquelles persones que formin part de grups en risc d’exclusió social o grups d’integració, sí poden optar a les pràctiques de formació professional encara que tinguin delictes o qualsevol persona que ja ha sigut sancionada i ha complert la condemna.

    Cal recalcar que denegar les pràctiques no nega l’accés als cursos de formació professional ni tampoc la possibilitat d’obtenir un títol.

    Donaries permís a una persona acusada de robatori amb violència o assassinat per estar present a casa teva? o a la teva classe?

  • Institut Severo Ochoa d’Esplugues de LlobregatInstitut Severo Ochoa d’Esplugues de Llobregat
    Participant
    Nombre de missatges: 8

    Bona tarda i mil perdons per la tardança.
    Presentem els vots del Severo Ochoa a les esmenes presentades:

    Esmena núm. 1 SÍ
    Esmena núm. 2 SÍ
    Esmena núm. 3 SÍ
    Esmena núm. 4 NO
    Esmena núm. 5 NO
    Esmena núm. 6 SÍ
    Esmena núm. 7 SÍ
    Esmena núm. 8 NO
    Esmena núm. 9 NO
    Esmena núm. 10 NO
    Esmena núm. 11 SÍ
    Esmena núm. 12 SÍ
    Esmena núm. 13 SÍ

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,
    Ens falta el resultat de la votació de les esmenes per part del GP de l’Institut Santa Coloma de Farners!
    A veure si entre avui i demà el poden penjar i podem anar avançant!
    Aneu llegint ja el Capítol 3!
    Fins demà!
    una abraçada.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bona tarda a tothom!
    Estem esperant el resultat de les votacions de les esmenes del GP Institut Santa Coloma de Farners per poder anar avançant i tancar aquest Capítol 1!
    Demà ja estarà disponible l’espai web perquè pugueu anar introduint les esmenes al Capítol 3 d’aquest projecte de llei.
    Ja gairebé hem fet la meïtat de la feina!
    Seguim!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,
    Ja està obert l’espai del Capítol 3!
    Seguim esperant les votacions del GP Institut Santa coloma de Farners!
    Vinga, que ja falta menys!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,

    Ens falten les votacions del GP Institut Santa Coloma de Farners!
    Vinga, a veure si ja les podeu penjar!
    Bon cap de setmana!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bon dia a tothom!
    Ja tornem a treballar amb el vostre projecte de llei!
    Com ja sabeu, estan oberts els espais dels Capítols 1, 2 i 3 perquè hi pugueu dir la vostra i penjar i debatre les vostres esmenes.

    GP Institut Santa Coloma de Farners: Heu de dir-nos quin ha estat el resultat de les vostres votacions a aquest Capítol 1!
    Una abraçada.

  • Institut Santa Coloma de FarnersInstitut Santa Coloma de Farners
    Participant
    Nombre de missatges: 6

    Bona tarda,
    Des de l’ Institut de Santa Coloma de Farners enviem els resultats de les nostres votacions de les esmenes:

    Esmena núm. 1 Sí
    Esmena núm. 2 NO
    Esmena núm. 3 NO
    Esmena núm. 4 NO
    Esmena núm. 5 NO
    Esmena núm. 6 NO
    Esmena núm. 7 NO
    Esmena núm. 8 NO
    Esmena núm. 9 NO
    Esmena núm. 10 NO
    Esmena núm. 11 NO
    Esmena núm. 12 NO
    Esmena núm. 13 NO

    Disculpeu el retard causat,
    Fins aviat.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies!
      Una abraçada.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies!

  • Institut de SentmenatInstitut de Sentmenat
    Participant
    Nombre de missatges: 29

    Us veiem amb molta disposició de corregir erros, d’aquesta manera no obtindreu cap vot nostre.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Benvolguts,
      Com ja sabeu, tots els Grups parlamentaris poden tenir la seva opinió sobre el projecte de llei i exposar les seves matitzacions i diferències a partir de les esmenes presentades.
      Després que cada Grup parlamentari hagi presentat les seves esmenes, aquestes es voten i s’aproven per majoria simple. Per tant, si un Grup parlamentari no està d’acord amb les vostres esmenes o amb el text original del projecte de llei, és una qüestió perfectament “normal” dins la dinàmica parlamentària.

  • Institut Santa Coloma de FarnersInstitut Santa Coloma de Farners
    Participant
    Nombre de missatges: 6

    Bon dia,

    Nosaltres som els que hem fet el treball i creiem en ell. No obstant, el que hem cregut oportú ho hem canviat.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Benvolguts,

      Com ja li hem comentat al GP Institut de Sentmenat s’entén perfectament que un Grup parlamentari prefereixi que li aprovin les seves esmenes, òbviament, però de vegades això no passa i és totalment “normal” dins la dinàmica parlamentària.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bona tarda a tothom,

    Ja tenim les esmenes dels Grups parlamentaris a aquest Capítol 1 i demà penjarem els resultats de les votacions!
    Endavant que ho esteu fent molt bé!
    Una abraçada.

  • Institut XXV Olimpíada de BarcelonaInstitut XXV Olimpíada de Barcelona
    Participant
    Nombre de missatges: 7

    Bon dia,

    Disculpeu que fins avui no hem pogut penjar les nostres esmenes per problemes de salut.
    Aquí us escrivim dues del Capítol 1:

    A l’article 1, afegir:
    Els alumnes de pràctiques en l’empresa de Batxillerat i u na matèria optativa de pràctiques a l’empresa per a tots els Batxillerats (artístics (plàstic-escènic-musical), científic, social)

    A l’article 2.1, canviar:
    “No es tracta d’apropar, sino rectificar…”de mantenir unes pràctiques d’aprenentatge laboral professional”.

    Moltes gràcies i disculpeu el retard.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Ens alegrem molt que hàgiu pogut tirar endavant amb les esmenes al Projecte de llei.
      Una abraçada.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bona tarda a tothom,

    El GP Institut XXV Olimpíada ha pogut presentar esmenes a tots els Capítols del projecte de llei.
    Ens alegrem molt que els problemes de salut que han tingut hagin millorat i els permetin participar en tots els Capítols.
    La setmana vinent ja afegirem les esmenes que han presentat a aquest Capítol a les del Capítol 2 perquè les pugueu votar.
    Bon cap de setmana!
    Fins dilluns!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Esperem que el GP Institut XXV Olimpíada també ens pugui enviar el resultat de les votacions de les esmenes presentades a aquest Capítol 1 i així puguem penjar-ne el resultat total, dels 5 Grups parlamentaris.
    Fins dilluns!