Inici Fòrums Secundària Capítol 3

  • Autor
    Entrades
  • pofun1968su
    Gestor de comptes
    Nombre de missatges: 9
    #1920 |
  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,

    Ja hem obert l’espai de debat del Capítol 3 del projecte de llei perquè pùgueu penjar les vostres esmenes i debatre-les conjuntament.
    Quan vulgueu, ja podeu començar.
    Tenim tota la setmana que ve per a treballar aquest capítol i com veieu també és curtet com el Capítol 2!

  • Institut La Mitjana de LleidaInstitut La Mitjana de Lleida
    Participant
    Nombre de missatges: 10

    Presentem les nostres esmenes al capítol 3.
    1. Sense cap esmena.
    2. Sense cap esmena.
    3. Proposem que en els programes de caire formatiu dels mitjans de comunicació, no es publicitin els casos d’assetjament reals, ni es busqui l’expectació mediàtica per captar audiència, amb normativa estricta en aquest aspecte, per no perjudicar greument les vies de solució del problema i crear insensibilitat en la joventut.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies!
      Bon cap de setmana!

  • Escola FEDAC de Sant Andreu, BarcelonaEscola FEDAC de Sant Andreu, Barcelona
    Participant
    Nombre de missatges: 15

    Bon dia. Som L’Escola FEDAC Sant Andreu.
    Responent a l’ Institut La Mitjana, estem d’acord en la normativa estricta i en el no voler captar audiència. Pensem que s’ha de tenir en compte l’ opinió del menor per a publicitar el tema. Cal considerar terceres persones com a testimonis dels casos que es puguin produir.
    Gràcies

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bon dia a tothom!

    Ja heu presentat esmenes a aquest Capítol un Grup parlamentari i ja els heu respost el Grup parlamentari FEDAC (el grup del govern).
    Solament en falteu tres!
    Vinga, endavant!

  • Escola Lestonnac de BadalonaEscola Lestonnac de Badalona
    Participant
    Nombre de missatges: 10

    1. Sense esmena.
    Al punt 2 eliminem l’obligació.
    2. Els mitjans de comunicació (televisió, ràdio, internet o similars), tant públics com privats, han complir unes directrius quant a la prevenció, la detecció, la valoració i la intervenció de l’assetjament escolar. Entre aquestes directrius, es recullen el vocabulari que s’ha d’utilitzar, el tipus de relacions que es generen entre els participants i la finalitat dels programes que s’emeten.
    Afegim l’esmena del punt 3
    3. Els mitjans de comunicació públics han d’oferir programes de caire formatiu relatius a diferents temes del món escolar que vagin dirigits expressament als nois i les noies de 12 a 16 anys preferentment, a les famílies, les escoles i el públic en general. Sense publicitar els casos d’assetjament reals, ni buscar l’expectació mediàtica per captar audiència.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bona tarda a tothom!

    Ja tenim les esmenes de 3 Grups parlamentaris. Ara solament en falteu 2!
    Vinga, endavant que ja ens hem de posar amb el Preàmbul la setmana que ve!
    Que tingueu un molt bon cap de setmana!
    Fins dilluns!
    🙂

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,

    Com us acabem de dir a l’espai d’intervencions del Capítol 2, ja estem en la recta final i aquesta setmana ja podem començar amb el Preàmbul.
    L’espai per a participar-hi s’obrirà entre avui i demà.

    Abans però, ens queda pendent:

    Del Capítol 2: votacions del GP Institut Montbui i del GP Escola Lestonnac. També falta que el GP Institut la Mitjana especifiqui a quina esmena correspon el seu vot, perquè van penjar els resultats de les votacions de les esmenes abans que féssim nosaltres la llista: sou molt ràpids GP Institut la Mitjana! 🙂 però interessaria que concretéssiu els SÍ i l’abstenció a quina esmena correspon perquè no ens equivoquem.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    D’aquest Capítol 3 queda pendent:

    La presentació de les esmenes del GP Institut Montbui i del GP Institut Martí l’Humà.

    Els GP Institut la Mitjana, FEDAC i Lestonnac ja ho han fet!

    Així doncs aneu posant-vos en la feina que ja l’estem acabant i necessitem que estigui llesta per al dia 16 de juny!
    Ànims!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Ja està obert l’espai del Preàmbul perquè hi pugueu escriure les vostres esmenes i aportacions!
    Fins demà!
    🙂

  • Institut Montbui de Santa Margarida de MontbuiInstitut Montbui de Santa Margarida de Montbui
    Participant
    Nombre de missatges: 8

    Esmenes capítol 3
    Punt 1: sense esmenes
    Punt 2: sense esmenes
    Punt 3: No estem d’acord amb aquest punt en la seva totalitat. Difícilment un assetjador es mirarà aquests programes. Pensem que s’ha d’intervenir de manera més transversal tal i com recull el punt 2.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bon dia a tothom!

    Ja tenim les esmenes del GP Institut Montbui! Moltes gràcies!
    Ara solament ens falten les del GP Institut Martí l’Humà!
    Endavant!
    🙂

  • Institut Martí l’Humà de MontblancInstitut Martí l’Humà de Montblanc
    Participant
    Nombre de missatges: 9

    PUNT 1. Sense cap esmena.

    PUNT 2.
    Esmena d’addició: si es detecta qualsevol mena d’assetjament s’ha de plantejar el tipus de sanció en la xarxa social corresponent.
    Esmena els gestors de les xarxes telemàtiques haurien de treure immediatament del seu canal els vídeos que presentin imatges en què es veuen implícitament escenes
    d’assetjament escolar.

    Esmena S’hauria d’evitar retransmetre per TV escenes en què es vegin imatges d’assetjament escolar en donar una notícia d’aquestes característiques.

    Esmena En tots els mitjans de comunicació s’haurà de disposar d’un contacte o d’algun lloc en el qual el públic pugui informar d’un cas d’assetjament per una acció
    més ràpida i eficaç, en la seva sanció o eliminació. I a més, una línia telefònica que estigui destinada a tot tipus de demandes.

    Esmena Al punt d’obligació en quant al públic, i en quant al privat, desenvolupar noves subvencions per programes que previnguin l’assetjamnet, i potenciar la
    conscienciació per tal d’eliminar-lo o reduir-lo.

    PUNT 3:

    Esmena ES DEMANA COHERÈNCIA DEL MITJANS DE PROGRAMACIÓ DINS DEL SEU PROGRAMA.

    Esmena Caldria abarcar totes les edats, incidint especialment en la infantesa i adolescència.

    Esmena Hi hauria d’haver programes destinatsa conscienciar als nens i adolescents que són o poden ser ” el públic” de situacions d’assetjament escolar perquè
    responguin amb actituds que neutralitzin l’actitud de l’agressor.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Hola a tothom!
    Com ja heu vist ja heu presentat les esmenes tots els Grups parlamentaris! Felicitats!
    Penjarem les esmenes ordenades perquè les pugueu votar!
    Ja podeu posar-vos amb el Preàmbul!
    🙂

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bona tarda,

    Aquesta tarda penjarem les esmenes ordenades d’aquest Capítol perquè les pugueu votar.
    Ja esteu acabant!
    Felicitats!

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts, tal com us hem dit abans, us detallem la relació de les esmenes presentades al Capítol 3 per cadascun dels centres-grups parlamentaris, ordenades numèricament.
    Si voleu, podeu arribar a ACORDS entre vosaltres i elaborar una ESMENA TRANSACCIONAL que reculli dues o més esmenes que hàgiu presentat.

    Indiqueu quin és el vostre vot a cadascuna de les esmenes:

    NO
    ABSTENCIÓ

    LES ESMENES QUEDARAN APROVADES PER MAJORIA SIMPLE: més vots positius que negatius, sense comptar-hi les abstencions.

    En cas d’empat, tornareu a votar per segona vegada i si no es desempata no es tindrà en compte l’esmena subjecte de l’empat.

    ESMENES PRESENTADES AL CAPÍTOL 3 ORDENADES NUMÈRICAMENT (DE LA NÚM. 20 A LA NÚM. 27)

    GRUP PARLAMENTARI DE L’INSTITUT LA MITJANA DE LLEIDA
    Esmena núm. 20
    GP Institut La Mitjana
    D’addició d’un nou apartat a l’article 7, el 7.4.

    “7.4. En els programes de caire formatiu dels mitjans de comunicació, no s’han de publicitar els casos d’assetjament reals, ni s’ha de buscar l’expectació mediàtica per captar audiència, amb una normativa estricta en aquest aspecte, per no perjudicar greument les vies de solució del problema i crear insensibilitat en la joventut.”

    GRUP PARLAMENTARI DE L’ESCOLA FEDAC DE SANT ANDREU

    Esmena núm. 21
    GP Escola FEDAC
    Transaccional amb l’esmena núm. 20
    Estem d’acord amb l’esmena núm. 20 del GP Institut la Mitjana i proposem aquesta esmena transaccional:
    Mantindríem: “la normativa estricta i el no voler captar audiència” i afegiríem: “S’ha de tenir en compte l’ opinió del menor per a publicitar el tema. Cal considerar terceres persones com a testimonis dels casos que es puguin produir.”

    GRUP PARLAMENTARI DE L’ESCOLA LESTONNAC DE BADALONA

    Esmena núm. 22
    GP Escola Lestonnac
    De modificació de l’apartat 7.2.

    7.2. Se suprimeix la paraula “S’obliga…” i se substitueix: “…a complir…” per “…han de complir…”.

    Esmena núm. 23
    GP Escola Lestonnac
    D’addició d’un nou paràgraf a l’apartat 7.3.

    7.3. Després de: “…en general.” afegir: “ Sense publicitar els casos d’assetjament reals, ni buscar l’expectació mediàtica per captar audiència.”

    Atenció!!! Aquesta esmena té punts en comú amb les esmenes 20 i 21! En podeu proposar una de transaccional.

    GRUP PARLAMENTARI DE L’INSTITUT MONTBUI DE SANTA MARGARIDA DE MONTBUI
    Esmena núm. 24
    GP Institut Montbui
    De supressió de l’apartat 7.3.
    Se suprimeix l’apartat 7.3.
    (Motivació: No estem d’acord amb aquest punt en la seva totalitat. Difícilment un assetjador es mirarà aquests programes. Pensem que s’ha d’intervenir de manera més transversal tal i com recull el punt 2.)

    GRUP PARLAMENTARI DE L’INSTITUT MARTÍ L’HUMÀ DE MONTBLANC
    Esmena núm. 25
    GP Institut Martí l’Humà
    D’addició a l’apartat 7.2.

    S’afegiran els següents paràgrafs a l’apartat 7.2.:
    a) “Si es detecta qualsevol mena d’assetjament s’ha de plantejar el tipus de sanció en la xarxa social corresponent.”
    b) “Els gestors de les xarxes telemàtiques haurien de treure immediatament del seu canal els vídeos que presentin imatges en què es veuen implícitament escenes
    d’assetjament escolar.”
    c) “S’hauria d’evitar retransmetre per TV escenes en què es vegin imatges d’assetjament escolar en donar una notícia d’aquestes característiques.”
    d) “En tots els mitjans de comunicació s’haurà de disposar d’un contacte o d’algun lloc en el qual el públic pugui informar d’un cas d’assetjament per una acció
    més ràpida i eficaç, en la seva sanció o eliminació. I a més, una línia telefònica que estigui destinada a tot tipus de demandes.”
    e) “S’obliga els mitjans de comunicació públics i privats a desenvolupar noves subvencions per programes que previnguin l’assetjament, i potenciar la
    conscienciació per tal d’eliminar-lo o reduir-lo.”

    Nota: Atès que aquesta esmena consta de diferents paràgrafs, a l’hora de votar-la podeu dir si la voteu sencera o també podeu manifestar el vostre vot específicament per a cada paràgraf: a) b) c) d) i e)

    Esmena núm. 26
    GP Institut Martí l’Humà
    D’addició a l’apartat 7.3.

    S’afegiran els següents paràgrafs a l’apartat 7.3.:
    a) “ Els mitjans de comunicació han de ser coherents en la seva programació”.
    b) Hi ha d’haver programes destinats a conscienciar els nens i adolescents que són o poden ser ”el públic” de situacions d’assetjament escolar perquè responguin amb actituds que neutralitzin l’actitud de l’agressor.

    Nota: Atès que aquesta esmena consta de diferents paràgrafs, a l’hora de votar-la podeu dir si la voteu sencera o també podeu manifestar el vostre vot específicament per a cada paràgraf: a) i b)

    Esmena núm. 27
    GP Institut Martí l’Humà
    De modificació de l’apartat 7.3.

    7.3. Substituir on diu: “…expressament als nois i les noies de 12 a 16 anys preferentment,…” per: “… als nois i les noies de totes les edats, incidint especialment en la infantesa i l’adolescència.”

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Ja teniu les esmenes ordenades, ara toca votar-les!

    Ja veureu que hi ha esmenes que tenen punts en comú i que potser es poden convertir en una de sola: una esmena transaccional. És qüestió que us poseu d’acord.

    També hi ha unes esmenes que consten de diferents paràgrafs i teniu la possibilitat, si voleu, de dir si les voteu senceres en el mateix sentit o si preferiu votar-les per separat especificant-ne el paràgraf: a) b) c) d) i a) b).

    Bé, doncs, ja us hi podeu posar!

    Fins demà!

    Recordeu que heu d’anar penjant les esmenes a l’espai del Preàmbul que ja és la darrera part d’aquest Projecte de llei.
    Una abraçada.

  • Institut La Mitjana de LleidaInstitut La Mitjana de Lleida
    Participant
    Nombre de missatges: 10

    Bon dia, us enviem les votacions a les esmenes del capítol 3.
    Salutacions des de Lleida.

    GP INSTITUT LA MITJANA
    Esmena 20.

    GP L’ESCOLA FEDAC DE SANT ANDREU
    Esmena 21.

    GP L’ESTONNAC DE BADALONA
    Esmena 22.
    Esmena 23.

    GP INSTITUT MONTBUI DE SANTA MARGARIDA DE MONTBUI
    Esmena 24. ABSTENCIÓ

    GP INSTITUT MARTÍ L’HUMÀ DE MONTBLANC
    Esmena 25.
    a) ABSTENCIÓ
    b)
    c)
    JUSTIFICACIÓ: condicionat amb la modificació d’evitar per prohibir.
    d) NO
    JUSTIFICACIÓ: aquesta competència la considerem vinculada a les forces de l’ordre, no als mitjans de comunicació.
    e) NO
    JUSTIFICACIÓ: creiem que la gestió de prevenció i tractament de l’assetjament ha de ser competència de l’Administració Pública, que és qui ha d’atorgar subvencions per campanyes preventives d’assetjament escolar en infants i adolescents en els mitjans de comunicació de masses.

    GP INSTITUT MARTÍ L’HUMÀ DE MONTBLANC
    Esmena 26.
    a)
    b)
    Esmena 27.
    JUSTIFICACIÓ: creiem que cal vetllar per evitar l’assetjament en menors, de qualsevol edat.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies!

  • Institut Martí l’Humà de MontblancInstitut Martí l’Humà de Montblanc
    Participant
    Nombre de missatges: 9

    Presentem la nostra votació al Capitol 3:

    Esmena num 20: abstenció
    Esmena num 21: abstenció
    Esmena num.22: Sí
    Esmena num 23: No
    Esmena num 24: No
    Esmena num 25: Sí
    Esmena num​ 26: Sí
    Esmena num 27: Sí

    I, en quant al PREÀMBUL: SENSE CAP ESMENA.

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies!

  • Escola Lestonnac de BadalonaEscola Lestonnac de Badalona
    Participant
    Nombre de missatges: 10

    GP INSTITUT LA MITJANA
    Esmena 20. SÍ

    GP L’ESCOLA FEDAC DE SANT ANDREU
    Esmena 21. SÍ

    GP L’ESTONNAC DE BADALONA
    Esmena 22. SÍ
    Esmena 23. SÍ

    GP INSTITUT MONTBUI DE SANTA MARGARIDA DE MONTBUI
    Esmena 24. ABSTENCIÓ

    GP INSTITUT MARTÍ L’HUMÀ DE MONTBLANC
    Esmena 25.
    a) ABSTENCIÓ
    b) SÍ
    c) SÍ
    JUSTIFICACIÓ: condicionat amb la modificació d’evitar per prohibir.
    d) NO
    JUSTIFICACIÓ: aquesta competència la considerem vinculada a les forces de l’ordre, no als mitjans de comunicació.
    e) NO
    JUSTIFICACIÓ: creiem que la gestió de prevenció i tractament de l’assetjament ha de ser competència de l’Administració Pública, que és qui ha d’atorgar subvencions per campanyes preventives d’assetjament escolar en infants i adolescents en els mitjans de comunicació de masses.

    GP INSTITUT MARTÍ L’HUMÀ DE MONTBLANC
    Esmena 26.
    a) SÍ
    b) SÍ
    Esmena 27. SÍ
    JUSTIFICACIÓ: creiem que cal vetllar per evitar l’assetjament en menors, de qualsevol edat.

  • Escola Lestonnac de BadalonaEscola Lestonnac de Badalona
    Participant
    Nombre de missatges: 10

    Perdoneu però la participació anterior ha estat una errada., aquesta és la correcta.

    Les nostres votacions.

    Esmena 20. ABSTENCIÓ
    Esmena 21. SÍ
    Esmena 22. SÍ
    Esmena 23. SÍ
    Esmena 24. ABSTENCIÓ
    Esmena 25.
    a) ABSTENCIÓ
    b) SÍ
    c) SÍ.
    d) NO.
    e) NO.
    Esmena 26.
    a) SÍ
    b) SÍ
    Esmena 27. SÍ
    Esmena 21. SÍ
    Esmena 22. SÍ
    Esmena 23. SÍ
    Esmena 24. ABSTENCIÓ
    Esmena 25.
    a) ABSTENCIÓ
    b) SÍ
    c) SÍ
    d) NO
    e) NO
    Esmena 26.
    a) SÍ
    b) SÍ
    Esmena 27. SÍ

    • Aula ParlamentAula Parlament
      Moderador
      Nombre de missatges: 282

      Moltes gràcies! Ja en prenem nota.

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Bona tarda,

    Ja hem rebut el resultat de les votacions de les esmenes d’aquest Capítol 3 de 3 grups parlamentaris, en falteu 2: el GP Escola FEDAC i el GP Institut Montbui.
    Vinga, que ja us falta poquet!
    🙂

  • Aula ParlamentAula Parlament
    Moderador
    Nombre de missatges: 282

    Benvolguts,

    Ja tenim molt a prop el dia 16 de juny, és el proper divendres!

    Ja gairebé heu acabat la feina però ens queda saber quin és el resultat de les votacions de les esmenes d’aquest Capítol 3 de 2 grups parlamentaris: el GP Escola FEDAC i el GP Institut Montbui.

    Intenteu-ho penjar aquest cap de setmana o dilluns a molt estirar.

    Que passeu un molt bon cap de setmana!
    🙂